Algemene Voorwaarden

1. Algemeen

1.1 In deze voorwaarden wordt onder ‘de behandelaar’ verstaan alle medewerkers van Bellani gevestigd aan de J van de Veldelaan 96, 1701ND te Heerhugowaard.

1.2 In deze voorwaarden wordt onder ‘client’ verstaan degene die de behandelaar opdracht geeft tot behandeling.

1.3 In deze voorwaarden wordt onder ‘client’ tevens verstaan diens wettelijk vertegenwoordiger.

1.4 Deze voorwaarden maken onderdeel uit van iedere overeenkomst tussen de client en de behandelaar.

1.5 Deze voorwaarden zijn tevens van toepassing in het geval de behandelaar voor de uitvoering van de opdracht derden betrekt.

2. Overeenkomst

2.1 De overeenkomst tussen de behandelaar en de client behelst de opdracht van de client aan de behandelaar.

2.2 De behandelaar is gerechtigd om niet in te gaan op een onredelijk verlangen van de clënt en mag weigeren een behandeling uit te voeren.

3. Toestemming

3.1 De client verleent voorafgaand aan de uitvoering van de behandeling toestemming aan de behandelaar.

3.2 De behandelaar kan van de client verlangen dat deze zijn toestemming schriftelijk bevestigd.

3.3 De toestemming van de client behelst tevens de bevoegdheid van de behandelaar om hulppersonen in te schakelen en om eventuele aansprakelijkheidsbeperking van hulppersonen namens de client te aanvaarden. De behandelaar is niet aansprakelijk voor de keuze van de hulppersoon en voor eventuele tekortkomingen van deze hulppersoon, behoudens in het geval van opzet of bewuste roekeloosheid van de behandelaar.

3.4 In het geval de client zijn toestemming weigert dan wel intrekt zal de behandelaar geen behandeling (meer) verrichten.

3.5 Bij een minderjarige (jonger dan 18 jaar) dient de ouder/voogd/wettelijk vertegenwoordiger toestemming te verlenen voor aanvang van de eerste behandeling.

4. Informatie en vastlegging

4.1 De client dient de behandelaar op de hoogte te brengen en houden van alle informatie die voor een goede uitvoering van de overeenkomst noodzakelijk is.

5. Tarieven

5.1 Tijdens het intakegesprek wordt een prijsafspraak gemaakt voor de behandeling. Hierin wordt het te behandelen gebied en de tijdsduur meegenomen.

5.2. Bellani biedt u het intakegesprek gratis aan.

5.3 De gemaakte prijsafspraak is per behandeling.

5.4 De behandelaar behoudt zich het recht voor om af te wijken van de gemaakte prijsafspraak indien de tijdsduur of het te behandelen gebied wordt gewijzigd. Dit wordt dan voorafgaand aan de behandeling besproken met de client.

5.5 Tarieven gelden, behoudens uitdrukkelijk andersluidende schriftelijke overeenkomst, voor de duur van het kalenderjaar en kunnen jaarlijks worden aangepast.

6. Betaling

6.1 De client ontvangt direct na de behandeling de factuur en dient deze tegelijkertijd contant of per overboeking te voldoen.

6.2 In het geval de client de factuur niet tijdig en/of volledig betaalt, is deze in verzuim. De behandelaar is alsdan gerechtigd om over het factuurbedrag, dan wel het restant daarvan de wettelijke rente bij de client in rekening te brengen. De behandelaar is tevens bevoegd incassomaatregelen te nemen. De kosten die aan de incasso verbonden zijn (met inbegrip van de buitengerechtelijke kosten en overige kosten) komen voor rekening van de client.

6.3 Indien betaling niet op de afgesproken momenten wordt voldaan, gelden de volgende stappen:

  • Eerste herinnering: 3 dagen na de behandeling (kosteloos).
  • Tweede herinnering: 7 dagen na de eerste herinnering (€15 administratiekosten).
  • Derde herinnering: 7 dagen na de tweede herinnering (€25 administratiekosten).
  • Boete wegens wanbetaling: Indien na de derde herinnering nog niet is betaald, wordt er een boete van €50,- in rekening gebracht. Daarnaast wordt wettelijke rente berekend over het openstaande bedrag.
  • Overdracht aan incassobureau: 7 dagen na de boete, waarbij extra incassokosten in rekening worden gebracht.


6.4 Bij betalingsachterstand is de behandelaar bevoegd om verdere behandeling op te schorten of deze slechts te verrichten tegen contante betaling.

6.5 De betalingsverplichting wordt niet opgeschort doordat de client een klacht tegen de behandelaar indient over de factuur en/of de behandeling, tenzij de behandelaar instemt met de opschorting van de betalingsverplichting.

6.6 De betalingsverplichting vervalt niet als de client de overeenkomst beëindigt of de behandelaar verzoekt om de behandeling aan een ander over te dragen.

7. Betalingsvoorwaarden voor actiepakketten (7+1 gratis)

7.1 Bij afname van een 7+1 actiepakket betaalt de klant voor 7 behandelingen en ontvangt de 8e behandeling gratis.

7.2 Betaling dient te gebeuren op een van de volgende manieren:

  • Het volledige bedrag dient direct na de 1e behandeling voldaan te worden.
  • Indien gekozen wordt voor betaling in termijnen, gelden de volgende betalingsmomenten:
    • De eerste termijn dient direct na de 1e behandeling te worden betaald.
    • De tweede termijn dient direct na de 3e behandeling te worden betaald.
    • De derde termijn dient direct na de 5e behandeling te worden betaald.

7.3 De klant is zelf verantwoordelijk voor tijdige betaling. Indien betaling niet op de afgesproken momenten wordt voldaan, gelden de volgende stappen:

  • Eerste herinnering: 3 dagen na de behandeling (kosteloos).
  • Tweede herinnering: 7 dagen na de eerste herinnering (€15 administratiekosten).
  • Derde herinnering: 7 dagen na de tweede herinnering (€25 administratiekosten).
  • Boete wegens wanbetaling: Indien na de derde herinnering nog niet is betaald, wordt er een boete van €50,- in rekening gebracht. Daarnaast wordt wettelijke rente berekend over het openstaande bedrag.
  • Overdracht aan incassobureau: 7 dagen na de boete, waarbij extra incassokosten in rekening worden gebracht.

7.4 Indien de klant na de derde herinnering nog steeds niet aan de betalingsverplichting heeft voldaan:

  • Vervalt het actiepakket, en worden de genoten behandelingen herberekend tegen het standaardtarief per losse behandeling.
  • Vervalt de gratis 8e behandeling, en wordt deze in rekening gebracht tegen het standaardtarief.
  • Geen verdere behandelingen mogelijk: De klant kan geen nieuwe behandeling boeken of ondergaan totdat alle openstaande betalingen, inclusief boete en rente, zijn voldaan.
      •  

8. Annulering

8.1 In het geval de client verhinderd is voor een afspraak dient hij dit uiterlijk vierentwintig uur van tevoren bij de behandelaar af te zeggen.

8.2 Zegt de client niet of niet tijdig af, dan is Bellani genoodzaakt de kosten van de behandeling in rekening te brengen. Voor de gratis intake betreffen deze kosten € 1,- per gereserveerde minuut behandeltijd.

8.3 Afspraken kunnen door de client en/of contactpersoon persoonlijk, telefonisch of per e-mailbericht (alleen via info@bellani.nl) worden geannuleerd. De annulering wordt door Bellani geregistreerd op het moment dat door de client wordt gebeld of diens e-mailbericht door de behandelaar wordt ontvangen (zie eveneens de contactgegevens op www.bellani.nl).

9. Aansprakelijkheid

9.1 De aansprakelijkheid van Bellani, zowel voor directe als voor gevolgschade en voor zover deze door haar aansprakelijkheidsverzekering wordt gedekt, is beperkt tot het bedrag van de door verzekeraar gedane uitkering.

9.2 Indien de verzekeraar in enig geval niet tot uitkering overgaat, of de schade niet door de verzekering wordt gedekt, is de aansprakelijkheid van Bellani beperkt tot het bedrag van de factuur.

9.3 Rechten op vergoeding wegens aansprakelijkheid verlopen na 1 jaar nadat het schadeveroorzakende feit zich heeft voorgedaan.

9.4 Bellani is niet verantwoordelijk voor schade die voortkomt uit het niet volledige en/of waarheidsgetrouw informatie inzake de algemene gezondheid van de cliënt inzake omstandigheden die van invloed kunnen zijn op de behandeling.

9.5 Bellani kan niet voorspellen hoeveel behandelingen iemand exact nodig heeft en kan daar ook niet aansprakelijk voor worden gesteld. De medewerkers van Bellani kunnen alleen het gemiddeld aantal behandelingen aangeven.

9.6 Indien een (laser)behandeling niet aanslaat of als de aandoening (zoals overbeharing) na verloop van tijd weer terug keert, dan is Bellani daar niet voor verantwoordelijk en aansprakelijk. Bellani biedt geen garantie op een behandeling.

10. Klachten

10.1 In geval van ontevredenheid of een klacht van de patiënt over de behandeling door de behandelaar, meldt de patiënt dit zo snel mogelijk aan Bellani. De behandelaar en de client spannen zich vervolgens beiden in om ter zake tot een oplossing te komen.

11. Nietigheid

11.1 In het geval enige bepaling van deze voorwaarden nietig of vernietigbaar is, laat dit de geldigheid van de overige bepalingen onverlet.

12. Toepasselijk recht

12.1 Op de tussen de behandelaar en de client gesloten overeenkomst, en op eventuele nadere, ter uitvoering daarvan gesloten overeenkomsten, is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.

13. Wijzigingen

13.1 De behandelaar behoudt zich het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen.

13.2 Wijzigingen worden schriftelijk of per e-mail ter kennis van de client gebracht en treden één maand na dagtekening van de bekendmaking in werking, tenzij in de bekendmaking anders is vermeld. Indien de client niet binnen één maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging in de voorwaarden, wordt de client geacht de wijziging te hebben geaccepteerd. Indien de patiënt binnen één maand na dagtekening van de bekendmaking gemotiveerd bezwaar maakt tegen de wijziging van de voorwaarden, vormt dat een grond voor ontbinding van de overeenkomst.